Tekstikoko

-mg-2438545630668.jpg

Someron Kulttuuri ry on perustettu vuonna 2005 yhdessä Someron kaupungin kanssa edistämään kulttuuritoimintaa ja -harrastamista Somerolla. Tuotamme alueen kulttuuripalveluja yhteistyössä jäsenyhdistystemme kanssa. Kulttuuri ry:llä on 19 varsinaista jäsenyhdistystä ja 1 kannatusjäsenyhdistystä. Kaupungin keskustassa sijaitseva Kiiruun tila toimii kaupunkilaisten kulttuurikeskuksena. Tunnelmallisen Kiiruun puiston keskellä sijaitsee myös Someron Kulttuuri ry:n toimisto.

Someron Kulttuuri ry:n päätöksistä vastaa johtokunta. Johtokunta koostuu yleisen kokouksen valitsemista henkilöistä. Yleisessa kokouksessa jokaisella jäsenyhdistyksellä on yksi ääni ja kaupungilla kolme ääntä. Yhdistyksen kulttuurituottaja toimii johtokunnan sihteerinä. Puheenjohtaja valitaan vuosittain ja muiden johtokunnan jäsenten toimikausi kestää kolme vuotta.

Kulttuuri ry:n johtokunta v. 2023

Olla-Riitta Mäkelä, pj.
Marika Haapala, Somero-Seura ry
Pia Tuomonen, Metka Kööri ry
Inkeri Majuri, Someron Naiskuoro ry
Marika Jensen, Someron Kuvataideyhdistys ry
Leena Laurén, Someron kaupunki
Marko Sirro, Somerniemen VPK ry
Annika Kuntsi, Somerniemen musiikki- ja teatteriyhdistys ry
Merja Rintamaa-Lehtonen, Someron Nuorisoseura ry
MInna Kari-Åberg, Someron omakotiyhdistys ry
Anita Hallapelto, Monokas ry

Yhdistyksen toiminnallisesta työstä vastaa toiminnanjohtaja. Toiminnanjohtajan tehtävänä on mm. kulttuuritapahtumien koonti ja organisointi, Kiiruun tilan hallinnointi sekä yhdistyksen toiminnan kehittäminen.

Toiminnanjohtaja

Liisa Mattila, p. 044 7791 383

Kulttuurituottaja
Eeva Pettersson (äitiyslomalla 11.3.2013 alkaen)